به وب سایت انجمن زنان مدیر کارآفرین خوش آمدید

اعضاي انجمن

نام شرکت:
پرورش ذهن فرزام
حوزه فعالیتی:
نشر و گسترش پژوهش پرورش ذهن
زهرا امیرآتشانی
مقام:
مدیرعامل
آدرس:
تهران، بزرگراه رسالت، بین بنی هاشم و استادحسن بنا جنوبی، پلاک1152 واحد3

ایمیل:
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن:
22302095
نمابر:
22302092
دانلود اطلاعات به صورت: کارت مجازی
سایر اطلاعات:

سوابق تحصيلي :

v      كارشناسي : دبيري رياضي از دانشگاه تربیت معلم تهران سال 1373

v      كارشناسي ارشد: علوم تربیتی تحقيقات آموزشي ، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن سال 1383 

v      کسب رتبه اول كشوري در دوره کارشناسی ارشد با اخذ معدل 31/19

v      دکترا: علوم تربیتی تحقيقات آموزشي ، از دانشگاه نلسون بی آمریکا ، سال 2014

ابتکارها :

  • طرح کتاب رولی کودک با هدف ایجاد تجسم فضایی داستان– نوع کالا : عروسک کتاب با گواهینامه ثبت طرح صنعتی به شماره 3603- ID
  • طرح کتاب بافتنی با هدف پرورش حس لامسه – نوع کالا : کتاب کودک با گواهینامه ثبت طرح صنعتی به شماره 3745- ID

 

مقالات ارائه نموده در کنفرانس ها و همایش ها  :

  • رابطه سبک های هویت و اضطراب با انگیزش تحصیلی دانش آموزان ،ارائه شده در اولین کنگره  بین المللی آسیب های اجتماعی و علوم رفتاری، 20 و 21خرداد93، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
  • بررسی رابطه سبک های هویت یابی و سلامت روان با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان ، ارائه شده درسومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری ،9 اسفند 1392 ، کیش
  • M-learning in high school: the impact of using SMS in mathematics education – an Iranian experience     ارائه شده در كنفرانس آموزش الكترونيكي، 9 الی 11 اکتبر 2009 سنگاپور
  • عوامل تسهیل کننده و مانع شونده بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری جهت بهینه سازی دانشگاه الکترونیکی، ارائه شده در  دومین کنفرانس دانشگاه الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی سازمانی، 24 و 25 آبان 1389 دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز 
  • بررسی دیدگاه دانشجویان از آموزش مبتنی بر تلفن همراه (M-Learning) به عنوان پارادایمی نو در مراکز آموزش عالی ارائه شده در چهارمین همایش ملی آموزش، 27 و 28 اردیبهشت 1391 در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران 
  • پرورش  تفکر کارآفرینی در دانش آموزان دوره پیش دبستان، ارائه شده در همایش راهکارهای نوین آموزش پیش دبستان در ایران، 25 خرداد 1391 مجتمع آموزشی علامه طباطبایی تهران

 

کتاب های تالیف نموده  :

ü      تحليل محتوا با رويكرد درسي ، انتشارات جامعه شناسان، فروردين 90، تهران

ü      سؤالات امتحاني 10 استان رياضيات 1 ، نشر امتحان ،1384 ،تهران

ü      سؤالات امتحاني 10 استان رياضيات 2 ، نشر امتحان ،1385 ،تهران

ü      حمام كودك با رويكرد افزايش مهارت هاي ذهني و زباني ، نشر خوشبین، 1390، تهران

ü      بازي هاي موسيقيايي راهكار افزايش مهارت هاي ذهني كودك، نشر خوشبین، 1390، تهران

 

مقاله های تالیف نموده  :

  • Evaluation of learning styles and academic performance in students of Islamic Azad University

, ijpss,international journal of physical & social sciences,ISSN: 2249-5894

  • آموزش سیار رویکردی نو در آموزش (M-Learning) ، ماهنامه رشد مدرسه فردا ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، اسفند 1386 ، شماره 28
  • تلفن همراه همچون ابزار حمايت كننده يادگيرندگان : گزارش يك پژوهش (ترجمه و تلخیص ) ، ماهنامه رشد مدرسه فردا ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، بهمن 1389 ، شماره 51
  • پيامك گسسته – كاربرد استفاده از پيامك در ارزشيابي تشخيصي درس رياضيات گسسته، ماهنامه رشد مدرسه فردا ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، اسفند 1389 ، شماره 52
  • کودکان دارای اضافه وزن اگر ورزش کنند هوششان بیشتر می شود، ماهنامه آموزشی کودک ، مرداد 1390 ، شماره 75
  • موسیقی و افزایش هوش کودکان، ماهنامه آموزشی کودک ، شهریور 1390 ، شماره 76
  • پرورش یک مخترع ، مسیری روشن و هموار  ، ماهنامه آموزشی کودک ، اسفند 1390 ، شماره 82
  • نگاه ابزاری مؤثر برای ارتباط با کودک  ، ماهنامه آموزشی کودک ، آبان 1390 ، شماره 78
  • روش های ایجاد تفکر منطقی در کودک ، نخستین گام درک ریاضیات ، ماهنامه آموزشی کودک ، آذر 1390 ، شماره 79
  • خطر تماشای تلویزیون برای کودکان زیر دو سال ، ماهنامه آموزشی کودک ، خرداد 1391 ، شماره 83
  • چگونه از فرزندمان یک کارآفرین خلق کنیم؟ ، ماهنامه آموزشی کودک ، تیر 1391 ، شماره 84
  • تحليل سؤالات كشوري رياضيات عمومي دوره پيش دانشگاهي در سال تحصيلي 82-81 ، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 120717 / 2  تیر82
  • تأثير رضايت شغلي و سابقه كار بر ميزان علاقه مندي دبيران رياضي منطقه 15 به پژوهش، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 32493  تیر84
  • مقايسه ديدگاه تربيتي معلمان با مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 29087 اسفند 83
  • آسيب شناسي تربيت ديني، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره

55/ 32491 تیر84

  • مقاله پاداش تا كي؟، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 64396/1 اردیبهشت83
  • مقاله تأثير فعاليت هاي فوق برنامه بر ميزان عملكرد آموزشي و تربيتي مدارس، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 32217 خرداد84
  • مقاله مبحثی از تحقیقات آموزشی، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 29045 اسفند83
  • ترجمه دستورالعمل فعاليت هاي فوق برنامه در مدرسه کانادا ، ارائه شده در گروه های آموزشی آموزش و پرورش ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 96143 مرداد 86 + دریافت تشویق نامه از سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
  • روش پژوهش علمي به صورت اجمالي ، آموزش و پرورش منطقه 15 ،1384 ،تهران( جزوه آموزشي )

 

پژوهش ها  :

  • ارزشیابی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی ، آموزشی و تربیتی رشد ، به سفارش معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، آبان 1390 با دریافت تقدیرنامه
  • بررسي مشكلات آموزشي و تربيتي دانش آموزان جزيره كيش ، به سفارش مركز پژوهش هاي صدا و سيماي جزيره كيش، بهار 89 با دریافت تقدیرنامه از پژوهش سرای آموزش و پرورش منطقه 4
  • بررسي تكاليف درسي دانش آموزان دوره ابتدايي و راهنمايي از نظر كمي،كيفي و اثربخشي، به سفارش مجتمع آموزشی فرهنگی حضرت عبدالعظیم (ع) ، سال تحصیلی 83 – 82 ،  ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 32479 تیر84
  • بررسي و مقايسه تاثير فعاليت هاي فوق برنامه مدارس متوسطه شهر تهران در هدايت ديني از ديدگاه دانش آموزان ، به سفارش ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ، سال تحصیلی 84- 83 ،  ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 34564 مهر84 + کسب تشویق نامه از رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
  • تأثير گرايش هاي سياسي،اجتماعي ،هنري،نظري و اقتصادي دانش آموزان بر گرايش به نماز، به سفارش ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ، سال تحصیلی 85- 84 ،  ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 361146 خرداد 83 + کسب تشویق نامه از رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
  • تحلیل وضعیت تربیت دینی در مدارس غیرانتفاعی اسلامی ، به سفارش سازمان ملی جوانان ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/34496 تاریخ مهر84 و دریافت تشویق نامه
  • نظرسنجي از دانش آموزان پيرامون برنامه غذايي اردوي تابستاني، به سفارش گروه های آموزشی آموزش و پرورش منطقه 15 با گواهی ارزیابی به شماره 55/34742 مهر84
  • بررسي ميزان شناخت والدين دانش آموزان نسبت به وظايف انجمن اوليا و مربيان شهر تهران( پايان نامه )با کسب نمره 20 ، ارزیابی شده در آموزش و پرورش به شماره 55/ 33768 مرداد 84

 

حضور در کنفرانس ها و نشست های علمی :

  • كنفرانس ملي خلاقيت شناسي تريز و مهندسي و مديريت نوآوري ايران 5و6 آبان 89 تهران
  • دومین كنفرانس دانشگاه الكترونيكي و يادگيري الكترونيكي سازماني 24 و 25آبان 89 شيراز
  • همايش ملي مديريت شهري و مديريت عملكرد8 و 9 دی ماه 89 ساري
  • همايش ملي برنامه درسي : نقد و نظر، 14 مهر 89 دانشگاه تربيت معلم تهران
  • همايش ملي مديريت عملكرد 29 و 30 اردیبهشت 89 دانشگاه تهران
  • همايش ملي نظام پيشنهادها، 8و9 اسفند 88 دانشگاه تهران
    • Knowledge Management and Innovation in Higher Education , 24-26 August 2008, university of Tehran
    • Data Analysis in accordance with ISO 10017:2003 , 24-26 January 2007, Tehran
    • همایش راهکارهای نوین آموزش پیش دبستان در ایران ، 25 خرداد 91 ، تهران با مسئولیت دبیر همایش
    • همایش هوش مذاکره ،دی ماه 92 ، دانشگاه شهید بهشتی
    • کارگاه آموزشی حلقه کند و کاو بر اساس روش دیالکتیک سقراطی ، 10 تیر 91 ، پژوهشگاه علوم انسانی ، تهران
    • کنفرانس آموزش ریاضی ( تهران 74و مشهد78 )
    • کنفرانس ملاصدرا 87
    • نشست علمی نقش بازی در آموزش – دانشگاه تربیت مدرس
    • و....

تدريس در دوره هاي ضمن خدمت برای معلمان:

 (برخی دوره ها چندین بار در طی سالهای مختلف برای فرهنگیان گرانقدر ارائه شده است)

 •   بررسي اهداف آموزش و پرورش

•    طراحي نوين درسي

•    روش تحقيق مقدماتي در روان شناسي

•    نرم افزارspss

•    تدوين گزارش پژوهشي

•    تحليل برنامه درسي رياضيات دوره متوسطه

•    فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

•    آمار و مدل سازي

برگزاري كارگاه آموزشي:

( برخي از كارگاه ها بيش از 20 بار در سطوح مختلف آموزش و پرورش از مديران تا اولياء اجرا شده است)

    روش پروپزال نويسي

    مديريت بحران - با استفاده از لوح فشرده

    پرورش تفكر كودك - با استفاده از لوح فشرده

    خلاقيت - با استفاده از لوح فشرده

    پرورش هوش چندگانه - با استفاده از لوح فشرده

    مهارت هاي ارتباطي - با استفاده از لوح فشرده

    راهكارهاي ارتباط غير كلامي - با استفاده از لوح فشرده

    سنجش و افزايش هوش هيجاني - با استفاده از لوح فشرده

    چيدمان آموزشي - با استفاده از لوح فشرده

    روش هاي تدريس نوين - با استفاده از لوح فشرده

    ویژگی های معلم کارآمد– با استفاده از لوح فشرده

    ارزشیابی استاندارد– با استفاده از لوح فشرده

    راهنماي تهيه و تدوين فوق برنامه و مكمل– با استفاده از لوح فشرده

    نحوه نگارش مقالات پژوهشي– با استفاده از لوح فشرده

    نحوه تحليل محتواي كتب درسي – با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران ادبيات – با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران جغرافيا– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران زيست شناسي و زمين شناسي– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران رياضي– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران عربي– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه مديران– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران روان شناسي و جامعه شناسي– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران فيزيك– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران شيمي– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران زبان انگليسي– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران تاريخ– با استفاده از لوح فشرده

    روش پژوهش ويژه دبيران معارف اسلامي و فلسفه – با استفاده از لوح فشرده

    روش داوری تخصصی در جشنواره الگوهای برتر تدریس– با استفاده از لوح فشرده

    روش داوری تکنولوژی آموزشی در جشنواره الگوهای برتر تدریس– با استفاده از لوح فشرده

    ......

سخنراني ها:

    پژوهش و توسعه پايدار در حيطه تعليم و تربيت

    پژوهش دانش آموزي راهكاري براي توسعه پايدار 

    بازي و نقش آن در زندگي كودكان

    تدریس اثربخش با رویکرد پژوهشی

    پژوهش در فلسفه

    خلاقیت در تدریس

    ........

فعاليت هاي ارزيابي و داوري ها :

•    داور مسابقات كنفرانس علمي شاهد

•    داور جشنواره خوارزمي در سطح  منطقه و استان

•    داور جشنواره الگوهاي برتر تدريس

•    داور طرح معلم پژوهنده

تقدير نامه :

40 مورد تشويق نامه رسمي آموزش و پرورش تهران در سطوح مختلف(وزارت خانه، سازمان و منطقه)

يك مورد از مديريت مجتمع حضرت عبدالعظيم (ع)

يك مورد از رئيس آموزش و پرورش استان كردستان

یک مورد از سازمان صنایع دفاع

سوابق شغلي :

رديف

عنوان شغل

وضعیت اشتغال

1

مؤسس و مدير عامل مؤسسه فرهنگی هنری  و انتشارات پرورش ذهن فرزام

ادامه دارد

2

دبیر ، عضو گروه و سرگروه رياضي منطقه15

پایان یافته

3

دبیر و سرگروه رياضي منطقه 4

ادامه دارد

4

مسؤل ارزيابي و تحليل هاي آماري مجتمع آموزشي ،فرهنگي حضرت عبدالعظيم (ع)

پایان یافته

5

سرگروه تحقيق و پژوهش م.15

پایان یافته

6

عضو كميته پژوهش م.15

پایان یافته

7

عضو پيوسته كميسيون ارزيابي تاليف و تحقيقات م15

پایان یافته

8

عضوگروه تحقيق و پژوهش سازمان شهرتهران

پایان یافته

9

دبیر جشنواره الگوهای برتر تدریس شهر تهران

پایان یافته

10

مسئول انجمن خلاقيت و استعداد یابی پژوهشسرای آفرینش

پایان یافته

11

عضو کمیته ارزشیابی فیلم های آموزشی ، تربیتی رشد دوره چهل و یکم

پایان یافته

12

عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین ایران

ادامه دارد